top of page

Teknologi + mennesker = sant!

27. september 2021

Da vi etablerte Fair i 2018 hadde vi et klart mål om å automatisere og digitalisere så mye som mulig av inkassoprosessen, til det beste for både oppdragsgivere og kunder. Vi ønsket en løsning som lot teknologien jobbe for oss uten at det skulle gå på bekostning av god kundeservice. Etter to år i drift ser vi resultatene, og det er ingen tvil om at mennesker og ny teknologi i samspill gir de beste resultatene.


I dag jobber vi for å fornye og forbedre betalingsbransjen ved bruk av ny teknologi og rettferdige løsninger som skal ivareta gode kundeforhold og minimere belastningen for våre oppdragsgiveres kunder gjennom lavere kostnader og salærer. For å få dette til har vi sett oss nødt til å automatisere og digitalisere en større del av arbeidsprosessene våre. For Fair er nettopp kundeservice noe av det vi har mest fokus på i hele driften vår.



For Fair er det viktig at vi agerer som en forlenget arm av våre oppdragsgiveres kundeservice, og at vi i størst mulig grad forsøker å løse en sak til det beste for kunde og oppdragsgiver. For å få til dette bruker vi god tid i oppstart med nye oppdragsgivere for å sikre kompetanseoverføring og rett sett med fullmakter. Det gjør at overgangen går så smidig som mulig, og at vi ivaretar de som skylder penger på best mulig måte


For å komme dit måtte vi se på hvordan vi kunne redusere så mange innkommende henvendelser som mulig. Gjennom vår selvbetjeningsportal og brev tilbyr vi fakturakopi, avdragsordninger, betalingsutsettelser og flere andre løsninger. Dette er oppgaver som ofte er repetitive og tidkrevende for saksbehandlere, og som gjør at våre saksbehandlere kan bruke tid på å hjelpe kundene våre å finne gode løsninger.


Kundesenteret vårt mottar henvendelser gjennom flere forskjellige kanaler, og selv om vi tilbyr kommunikasjon gjennom chat, portal og epost ser vi fortsatt at de som har spørsmål langt på vei de fleste ønsker å kontakte oss på telefon.

 

I snitt tar det 11 sekunder fra du ringer inn til du får svar og du blir møtt av mennesker som har et ønske om å hjelpe deg på en rettferdig og ryddig måte. Bare se hva kundene våre sier om oss:


Hyggelig saksbehandler, og jeg fikk god hjelp
God og rask hjelp
Ekstremt enkelt å løse det som så ut til å være en vanskelig situasjon
Å tusen takk nå er jeg nesten på gråten her. Tusen hjertelig takk for hjelpa. Det er en stor byrde løftet her. Ønsker deg en fortsatt god dag.
Tusen takk for at dere har tatt dere tid til å prøve å hjelpe meg. Har betalt beløpet nå!

 

Kvalitet og kundeopplevelse har alltid vært viktig for oss i Fair

Vi ønsker først og frem å møte våre kunders kunder som en forlenget arm av våre kunders kundeservice. Derfor har alle våre saksbehandlere lang erfaring med inkassokrav og er høyskoleutdannet, samtidig som de er en del av vårt kompetanseprogram. Målet med dette er at alle utvikler seg slik at vi til enhver tid er en relevant samarbeidspartner.

 

Faglig kunnskap er vårt viktigste verktøy i dialog kunden

Vi vet når kunden ringer inn til oss, så må vi holde det enkelt, derfor nevner vi aldri faglige uttrykk og paragrafer, for vi mener dette skaper avstand og misforståelser mellom oss og kunde. Som er resultat av dette har vi høy løsningsgrad og får meget gode tilbakemeldinger fra de som kontakter oss. Vi vil påstå at vi har bransjens beste kundetilfredshet på 5,47 av 6 mulige. Dette er vi veldig stolt av og jobber hver eneste dag for å opprettholde og forbedre.

Flere restauranter må slukke lysene for godt: 37 prosent konkursoppgang i serveringsbransjen i september

1. oktober 2024

Svindlere utgir seg for å være Fair Collection

12. september 2024

Moderat konkursnedgang i august – en krevende høst venter likevel norsk næringsliv

1. september 2024

Siste nytt

bottom of page