Logg inn i Fair Distribution og Fair Collection:

Tjenester

Distribusjon

Fair Distribution håndterer all utsendelse av fakturaer i alle tilgjengelige kanaler i det nordiske markedet.

Vi leverer dette gjennom vår multikanal løsning Fair24. Vi er allerede en av de største fakturadistributørene i Norge.

Noen av våre mest brukte kanaler er:

  • eFaktura
  • Vipps faktura
  • Avtalegiro
  • E-Post
  • Digipost
  • SMS
  • EHF
  • Vanlig post
Fair Finance

Finansiering

Fair Finance tilbyr gjennom samarbeidspartnere ulike finansieringsløsninger til våre kunder.

Noen eksempler på dette er:

  • Forskjellige former for factoring
  • Fakturakjøp
  • Ulike betalingsløsninger hvor vi tar risikoen
  • Utsett eller del opp betaling
  • Kontoløsninger

Vi er svært fleksible, og forstår at våre kunder har forskjellige behov. Vi tilbyr derfor skreddersøm i dialog med våre kunder.

Fakturaadministrasjon

Fair Invoice håndterer administrasjon av våre kunders reskontro.

Vi løser følgende oppgaver:

  • Matching av innbetalinger
  • Løpende bankavstemming
  • Rentefakturering
  • Utsendelse av kreditnota
  • Rapportering i ønsket format
  • Oversendelse til videre innfordring

Innfordring

Fair Collection har en unik løsning for innfordring, som sikrer høy løsningsgrad i kombinasjon med 100% automatiserte back-office løsninger.

Ved bruk av ny teknologi og helautomatiske tjenester har vi laget løsninger som er mer effektive og ikke minst mer fair enn normal inkassosaksgang som benyttes av de fleste andre inkassoselskaper.

Vi hjelper deg med:

  • Purringer
  • Inkassovarsel
  • Før rettslig inkasso
  • Rettslig inkasso
  • Oppfølging av gamle inkassokrav

Ønsker du å vite mer? Ta kontakt med oss!

Om Fair

Fair er et rettferdig teknologiselskap etablert i 2018. Våre ansatte har bred kompetanse og erfaring innen fagfeltene distribusjon, fakturering, finans og inkasso.

Vårt mål er å levere løsninger som er bedre og mer rettferdige for både våre kunder og deres kunder.

Da vi utviklet plattformen vår hadde vi derfor alltid sluttkunden i fokus, og vi bygget alle våre tjenester basert på hvordan vi best kan ivareta de som skal betale for en vare eller tjeneste.

Noen av nøkkelspørsmålene vi måtte finne svar på var:

  • Hvordan ønsket vi selv å bli behandlet?
  • Hva slags kostnader kunne vi ha akseptert?
  • Hvilke betalingsløsninger kunne vi tenke oss?

Resultatet av denne grundige prosessen er en teknologisk nyvinning – en markedsledende teknologisk plattform vi mener er fremtidens multikanal og inkassosystem.

Fair leverer en modell tilpasset våre kunders behov og ønsker. Denne modellen baserer seg på rettferdig behandling, enten det dreier seg om lavere renter på låneprodukter, lave kostnader for utsettelse av betaling, trinnvis belastning av inkassosalærer eller stans i innfordringsprosessen dersom din kunde kommer med en innsigelse.

Vi skreddersyr en løsning som passer deg og din bedrifts behov.

Det er myndighetene som gir innfordringsselskapene rammene for hvor mye det maksimalt kan koste å gå til inkasso, og det har blitt en bransjestandard å belaste kunder maksimale satser på innfordring. I Fair mener vi at dette bør være et valg du og ditt selskap tar – ikke innfordringspartneren.

Derfor gir vi deg valgfrihet, god kundebehandling og lavere kundefrafall.


#WEAREFAIR

Kundereferanser

Kontakt oss

Følg utviklingen i kreditt- og betalingsmarkedet

Meld deg på Fairs nyhetsbrev og få oppdateringer og nyheter om kreditt, konkurser og inkasso